
Era l’abril de 2008 quan els representants de totes tres administracions, llavors governades per partits del mateix color polític, avalaren amb la seva signatura la realització d’un projecte faraònic que suposava la inversió de 140 milions d’euros, una xifra desorbitada pròpia de l’època de vaques grasses que, per desgràcia, ja s’ha acabat.
Com passa a molts indrets, el creixement de Mollet ha acabat fent que les vies parteixin la ciutat per la meitat i aquestes suposen una barrera infranquejable entre les dues parts. La decisió de fer alguna cosa per superar aquesta divisió és del tot encertada, tot i que la realitat fa pensar que potser cal buscar alternatives per superar aquesta divisió.
Cal replantejar-se el projecte? Fer-ho seria el més lògic si l’Estat no continués dilapidant milions d’euros en la creació d’una xarxa ferroviària d’Alta Velocitat totalment deficitària. Hores d’ara és indecent que es continuïn malbaratant recursos públics per crear una xarxa ferroviària d’alta velocitat del tot insostenible econòmicament mentre que les Rodalies, especialment les catalanes, estan deixades de la mà de Déu.
La línia de Puigcerdà fa anys que està pendent de ser desdoblada i és un escàndol que els pressupostos de l’Estat per aquest 2012 no incloguin ni un euro per tirar endavant el projecte mentre que per a l’AVE a Galícia hi destinen gairebé mil milions.
Publicat al http://www.vallesoriental.com/
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada